نمایندگی تعمیر پلاتر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

طریقه استفاده از چاپگر پلاتر / پلاتر رایانه ای نوعی دستگاه خروجی هستند که معمولاً برای برنامه های طراحی به کمک رایانه ، برای خروج از طرح های بزرگ مانند طرح های معماری استفاده می شوند. پلاتر با حرکت مکانیکی یک قلم ، روی خط کاغذ هنر خط می کشند تا گرافیک برداری را که روی رایانه ترسیم شده است ، تولید کنند. گرچه برای چاپ گرافیک های هنری بزرگ ، ایده آل است ، پلاترها نمی توانند گرافیک شطرنجی را تولید کنند و معرفی چاپگرهای جوهر افشان و لیزری با فرمت گسترده ، آنها را تا حد زیادی منسوخ کرده است.

طریقه استفاده از چاپگر پلاتر

پلاتر چگونه کار می کنند

پلاتر برای چاپ دو نوع اصلی دارد: پلاترهای تخت و پلاترهای طبل. پلاتر تخت از سیستمی استفاده می کنند که کاغذ ثابت است و پلاتر یک قلم را به سمت بالا و پایین و چپ و راست حرکت می دهد تا علامت های مورد نیاز را روی کاغذ بکشد. پلاتر طبل با چرخاندن درام ، قلم را به بالا و پایین و کاغذ را به سمت چپ و راست حرکت می دهند. این امکان را می دهد که پلاتر درام ردپایی کوچکتر از اندازه نهایی کاغذ داشته باشند. پلاترها می توانند از بیش از یک قلم استفاده کنند و به این ترتیب امکان ترسیم رنگ های مختلف فراهم می شود.

با استفاده از پلاترها

پلاترها برای تولید نقشه های نقشه ، نقشه ها و سایر نقشه های فنی همراه با نرم افزار CAD در رایانه کار می کنند. با توجه به اقدامات مکانیکی مربوط به جابجایی قلم ، در مقایسه با سایر انواع چاپگرها مانند جوهر افشان و چاپگرهای لیزری ، پلاتر اولیه در تولید خروجی خود کند عمل می کردند.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت بین پلاتر و چاپگر قالب چیست؟

فقط تعداد کمی از پلاتر قلم هنوز هم مورد استفاده تجاری هستند و بسیاری از مدل های مرمت شده با حراج های آنلاین با قیمت پایین در دسترس هستند.

پلاتر برش

نوع دیگر پلاتر پلاتر برشی است که تیغه ای تیز را جایگزین قلم می کند. این به پلاتر اجازه می دهد تا وینیل و سایر مواد نازک را برای تولید گرافیک برای علائم ، وسایل نقلیه و تبلیغات برش دهد. پلاترهای تراشکاری کوچکتر که می توانند روی میز کار قرار بگیرند برای بازارهای داخلی ، صنایع دستی و سایر برنامه های سرگرمی در دسترس هستند.

اگرچه پلاترهای برش هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند ، برش های لیزری با کاهش قیمت واحدها ، جایگزین آنها می شوند که سریعتر هستند و می توانند طیف گسترده تری از مواد را برش دهند.

فناوری مدرن پلاتر

پلاتر قلم ، با سرعت کم و مکانیزم های پیچیده خود ، با پیشرفت در فن آوری های چاپ ، زائد شدند. فناوری جوهر افشان جایگزین ایده آلی بود ، با یک هد چاپ کوچک مستقل که در سراسر کاغذ حرکت می کند ، به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا پلاتر با قالب گسترده را تولید کنند که می توانند در اندازه های بزرگ کاغذ چاپ کنند.

پیشرفت میکروچیپ و حافظه ، پلاتر را قادر می سازد تا پردازش بیشتری را در آن انجام دهند و امکان چاپ سریعتر با وضوح بالا ، با دقت بالا را فراهم می کنند. برخلاف پلاتر قلم که فقط می توانند هنرهای چاپی را چاپ کنند ، یک مزیت بزرگ با فناوری جوهر افشان توانایی چاپ تصاویر گرافیکی با کیفیت عکس ، افزایش قابلیت انعطاف پذیری پلاتر است.

این مطلب را از دست ندهید   چرا پلاتر رنگ سیاه را چاپ نمی کند؟

کاربردهای چاپگر پلاتر در صنعت

0/5 (0 نقد و بررسی)