نمایندگی تعمیر پلاتر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

پلاتر برای ترسیم تصویر گرافیکی روی کاغذ استفاده می شود. پلاتر می تواند برای تولید تصاویر گرافیکی مانند نقشه، طراحی، ترسیم ماشین و غیره استفاده شود. پلاتر یک دستگاه خروجی تخصصی است که برای تولید گرافیک با کیفیت بالا در رنگ های مختلف طراحی شده است. آنها از پد جوهر افشان یا جوهر افشان برای کشیدن گرافیک یا طراحی استفاده می کنند. برای رسم، می توان از خودکار تک رنگ یا چند رنگ استفاده کرد. قلمی که توسط یک موتور هدایت می شود. طراحی را می توان روی کاغذ یا مایلار (فیلم پلی استر) تهیه کرد. در ادامه مزایا و معایب استفاده از پلاتر را مورد بررسی قرار می دهیم.

مزایا و معایب استفاده از پلاتر

مزایا و معایب استفاده از پلاتر و انواع آن

در مزایا و معایب استفاده از پلاتر دو نوع اصلی پلاتر وجود دارد که از قلم استفاده می کنند و آنهایی که از قلم استفاده نمی کنند. درام پلاتر و پلاتر تخت تخت هر دو از قلم استفاده می کنند. پلاترهای الکترواستاتیک از قلم استفاده نمی کنند.

درام پلاتر و مزایا و معایب استفاده از پلاتر

در این پلاتر بر روی سطح درام نصب می شود. درام برای ایجاد حرکت عمودی به جلو و عقب می چرخد ​​و قلم های پلاتر به صورت افقی بر روی هدف قرار می گیرند. تحت کنترل کامپیوتر، درام و قلم(ها) به طور همزمان حرکت می کنند تا گرافیک یا طرح را تولید کنند. به دلیل مکانیزم پیچیده سرعت چاپ این چاپگر پایین است.

پلاترهای صفحه تخت

مزایا و معایب استفاده از پلاتر در یک پلاتر تخت بر روی کاغذهایی که روی یک سطح مستطیل شکل پهن شده و ثابت می شوند، رسم می شود. به طور معمول، کاغذ حرکت نمی کند و تمام حرکت توسط مکانیسم نگه داشتن قلم انجام می شود. مکانیزم قلم قلم را به سمت چپ، راست، بالا و پایین حرکت می دهد. اندازه قطعه با مساحت تخت محدود می شود. برای ترسیم اتومبیل، کشتی، هواپیما، طراحی جاده و بزرگراه و غیره استفاده می شود.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات پلاتر کنون imagePROGRAF TX-3100

پلاترهای الکترواستاتیک

آنها از بارهای الکترواستاتیک برای ایجاد تصاویر از نقاط بسیار کوچک بر روی کاغذ مخصوص پردازش شده استفاده می کنند. مقاله از طریق یک توسعه دهنده اجرا می شود تا تصویر ظاهر شود. اینها سریعتر از پلاترهای قلم هستند و می توانند تصاویری با وضوح بسیار بالا تولید کنند.

پلاترها معمولاً به دلیل حرکت مکانیکی بیش از حد بسیار آهسته حرکت می کنند. بنابراین یک عدم تطابق بزرگ بین سرعت CPU و سرعت یک پلاتر وجود دارد. به همین دلیل، خروجی مشت توسط CPU به نوارهای مغناطیسی منتقل می شود و سپس پلاتر فعال می شود.

مزایای پلاتر

اولین پلاتر در سال 1953 توسط رمینگتون رند اختراع شد. از آن همراه با کامپیوتر UNIVAC برای ایجاد نقشه های فنی استفاده شد.

  • آنها می توانند بر روی طیف گسترده ای از مواد تخت چاپ کنند.
  • پلاترها می توانند خروجی باکیفیت روی ورق های بزرگ تولید کنند.

معایب پلاترها

  • پلاترها در مقایسه با چاپگرهای سنتی بسیار بزرگ هستند.
  • پلاترها نیز بسیار گرانتر از چاپگرهای سنتی هستند

بیشتر بدانید: پلاتر Canon iPF770

0/5 (0 نقد و بررسی)