نمایندگی تعمیر پلاتر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

هنگامی که پلاتر را به پریز برق وصل می کنید، فوراً شروع به کار می کند. با این حال، هنگامی که آداپتور برق به پلاتر متصل است، پلاتر در موارد نادری روشن نمی شود. به طور کلی، مشکل قطع برق در پلاتر به دلیل شل بودن آداپتور برق یا برخی ایرادات فنی در پلاتر یا منبع تغذیه رخ می دهد. این مشکلات از انتهای کاربر به راحتی قابل رفع هستند و نیازی نیست از یک متخصص فنی کمک بگیرید. اگر نمی دانید چگونه پلاتر را تعمیر کنید، مشکل برق ندارد؟ در اینجا مقالاتی برای حل دلایل اصلی روشن نشدن پلاتر وجود دارد: می توانید مشکل منبع تغذیه پلاتر را برطرف کنید.

دلایل اصلی روشن نشدن پلاتر

رفع دلایل اصلی روشن نشدن پلاتر

دلایل اصلی روشن نشدن پلاتر به طور کلی، پلاتر به دلیل آداپتورهای برق معیوب روشن نمی شود، بنابراین ابتدا باید آن را بررسی کنید. جدای از این، برخی از موارد می تواند باعث روشن نشدن پلاتر شود که برخی از آنها در زیر آمده است.

  • ناهماهنگی در منبع تغذیه
  • آداپتور برق خراب است یا قادر به تامین برق مورد نیاز نیست.
  • پریز برق آسیب دیده است.
  • برق در پریز برق وجود ندارد.
  • پلاتر در حالت خواب گیر کرده است.
  • دکمه پاور یا برد معیوب است.

هنگامی که پلاتر  پس از وصل کردن آداپتور برق روشن نمی شود، باید آداپتور برق را یک بار جدا کرده و دوباره وصل کنید. اگر این کار نمی کند، باید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

بررسی پریز برق

هنگامی که پلاتر شما برق ندارد، باید وضعیت منبع تغذیه را در پریز بررسی کنید. مطمئن شوید که پریز برق منبع تغذیه ثابتی دارد. برای بررسی منبع تغذیه می توانید از تستر برق استفاده کنید. اگر آن را ندارید، می توانید پلاتر را از پریز برق جدا کرده و آن را به هر دستگاه دیگری متصل کنید.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی رابط سیم برق و روشن نشدن پلاتر

بررسی برق دستگاه و دلایل اصلی روشن نشدن پلاتر

یکی از دلایل اصلی روشن نشدن پلاتر اگر دستگاه های دیگر در حال روشن شدن هستند، پلاتر روشن نمی شود، مشکل در پلاتر یا آداپتور است. بنابراین باید مرحله بعدی را دنبال کنید. در غیر این صورت، باید موارد زیر را در پریز برق بررسی کنید.

  • مطمئن شوید که پریز برق در شرایط کار قرار دارد.
  • ولتاژ برق و آمپر پریز برق را بررسی کنید.
  • مطمئن شوید که سوئیچ ها روشن هستند.
  • پلاتر را از پریز برق فعلی جدا کرده و از طریق پریز برق دیگری وصل کنید.

خاموش بودن حالت خواب پلاتر

وقتی چراغ برق چشمک زن را روی پلاتر می بینید، چیزی روی صفحه نمایش نگیرید. باید اطمینان حاصل کنید که پلاتر در حالت خواب یا خواب زمستانی نیست – اغلب زمانی که پلاتر چیزی را روی صفحه نمایش نمی دهد. کاربران فکر می کنند که پلاتر ندارد.

در همین حال، زمانی که پلاتر در حالت خواب است، ممکن است این اتفاق بیفتد. برای بیدار کردن آن، باید یک بار دکمه پاور را فشار دهید.

اگر پلاتر شما چراغ چشمک زن را روی پلاتر نشان می دهد، اما صفحه نمایش بالا نمی آید. این بدان معناست که پلاتر در حالت خواب گیر کرده است. بنابراین باید پلاتر را مجددا راه اندازی کنید.

بیشتر بدانید: پلاتر imagePROGRAF TX-2000

بررسی آداپتور برق

بسیاری از اوقات دلایل اصلی روشن نشدن پلاتر، پلاتر  به دلیل مشکل آداپتور برق معیوب، زمانی که آداپتورهای برق خراب هستند یا در شرایط کار نیستند، روشن نمی شود. نمی تواند برق پلاتر را تامین کند. بنابراین باید آداپتور برق را به دقت بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد پلاتر

اگر شکسته یا سوخته است، باید آداپتور برق پلاتر خود را تعویض کنید. قبل از تعویض آداپتور، باید مطمئن شوید که آداپتور جدید باید خروجی 12 ولت 2A را تامین کند یا ممکن است بسته به شماره مدل پلاتر شما متفاوت باشد. بنابراین باید آداپتور برق را با توجه به نیاز پلاتر انتخاب کنید.

تعویض پریز برق

در دلایل اصلی روشن نشدن پلاتر اگر آداپتور برق را تعویض کرده باشید، پلاتر هنوز روشن نمی شود. ممکن است IC پاور یا حافظه پلاتر مشکل داشته باشد. بنابراین توصیه می کنم تنظیمات برق موجود در پلاتر را بازیابی یا شستشو دهید. اکنون سعی کنید دوباره به پلاتر دسترسی پیدا کنید. اکنون ببینیم چه چیزی در دستگاه شما نشان می دهد.

  • سیم برق را به مدت 20 تا 30 ثانیه از پلاتر جدا کنید.
  • دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید و سپس آداپتور برق را وارد کنید.
  • پس از اتصال کابل برق، دکمه را به مدت 15 ثانیه رها نکنید.
  • اگر پلاتر شما اکنون روشن است، آن را بردارید. در غیر این صورت، همان مراحل را سه بار روی پلاتر انجام دهید.

بنابراین این مراحل برای تعمیر پلاتر  است که روشن نمی شود. اگر پلاتر شما هنوز برق ندارد، ممکن است منبع تغذیه پلاتر یا PCB مشکل داشته باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)