نمایندگی تعمیر پلاتر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

اطلاعات پلاترها و پلاتر رایانه ای

پلاتر و رایانه ای داده های صنعتی را به صورت چاپی منتشر می کند. ممکن است از آنها برای تولید نقشه های دقیق ، گرافیک ، برچسب ، نقشه و سایر تصاویر استفاده شود. در حالی که هم از پلاترهای صنعتی و هم از پلاترها برای تولید مثل مواد بصری استفاده می شود ، ساخت و استفاده از آنها از جهات قابل توجهی متفاوت است.
پلاترها از تکنیک های چاپی مشابه آنچه در دستگاه های مصرفی یافت می شود استفاده می کنند. دو روش رایج چاپ لیزر و جوهر افشان است.


پلاترهای لیزری با عبور لیزر از یک درام با بار متفاوت ، تصاویر را تولید می کنند. درام به طور انتخابی تونر را جمع آوری کرده و روی کاغذ می اندازد ، سپس برای ایمن سازی دائمی تصویر گرم می شود. چاپ لیزر بسیار سریعتر از چاپ جوهر افشان است اما معمولاً به رزولوشن پایین محدود می شود و در نتیجه کیفیت تصویر نسبتاً پایینی دارد.
پلاترهای جوهر افشان قطرات جوهر را روی یک بستر می رانند. آنها ممکن است از یکی از انواع روشها ، از جمله چاپ مداوم و چاپ بر اساس تقاضا (DOD) استفاده کنند. چاپ جوهر افشان در صورت مقایسه با چاپ لیزر ، البته با سرعت کمی کمتر ، قادر به کیفیت تصویر بهتر است.
سایر روشهای چاپ صنعتی رایج در زیر ذکر شده است.

پلاترهای حرارتی

پلاترهای حرارتی مستقیم از گرما برای تنظیم تصاویر واضح و واضح بر روی کاغذهای حرارتی ضد پیچش ، ضد لک و سنگین استفاده می کنند.
پلاترهای انتقال حرارتی از گرما و فشار برای انتقال جوهر مبتنی بر رزین از روبان های کوچک به طور مستقیم بر روی کاغذ استفاده می کنند.

نمایشگرهای کریستال مایع (LCD)

نمایشگرهای کریستال مایع (LCD) و دیودهای ساطع کننده نور (LED) مشابه پلاترهای لیزری هستند ، اما برای تولید تصویر بر روی درام از LCD یا LED استفاده می کنند.

پلاترهای ماتریس نقطه ای

پلاترهای ماتریس نقطه ای برای چاپ نقاط با فاصله نزدیک ، اغلب با فرم های چند صفحه ای به نوار جوهر برخورد می کنند.

پلاترهای خطی

پلاترهای خطی از همان فناوری دستگاه های نقطه ماتریس استفاده می کنند ، اما برای بارهای بیشتر سرعت آنها بسیار سریعتر است.
پلاترها به طور معمول پلاترهای وسیعی هستند که برای تولید مثل نقشه های معماری ، نقشه ها ، نمودارها و نمودارها روی ورق های بزرگ کاغذ طراحی می شوند. پلاترها را می توان به انواع زیر طبقه بندی کرد.
طراحان قلم (در سمت راست نشان داده شده است) از قلم یا مداد عمودی برای ترسیم تصاویر استفاده می کنند. قلم یا مداد ممکن است از روی یک کاغذ ساکن حرکت کند ، یا ممکن است پلاتر کاغذ را در زیر یک قلم یا مداد ثابت حرکت دهد. پلاتر قلم کند هستند و تصاویری با کیفیت پایین تولید می کنند اما به دلیل هزینه مالکیت پایین بیشترین نوع را دارند.
طراحان جوهر افشان قطره ای از جوهر را به روشی مشابه پلاترهای جوهر افشان بر روی کاغذ می پاشند. آنها قادر به تصویربرداری دقیق و تمیز هستند ، بسیار سریعتر از پلاتر قلم هستند و نگهداری آنها نسبتاً گران است.

پلاتر الکترواستاتیک

پلاتر الکترواستاتیک کاغذ را با بارهای الکترواستاتیک علامت گذاری می کنند و آن را از طریق یک سیستم در حال توسعه برای ایجاد تصویر هدایت می کنند. آنها تصاویر با کیفیت تولید می کنند و معمولاً توسط هنرمندان گرافیک و بازرگانی مورد استفاده قرار می گیرند.
پلاترهای حرارتی ، که از کاغذهای حساس به گرما و پین های گرم شده استفاده می کنند ، دستگاه های ویژه ای هستند که توسط نقشه برداران استفاده می شوند و برای کاربردهایی که به چاپ دو رنگ با حجم بالا نیاز دارند.

پلاترهای جوهرافشان

در حالی که پلاتر زمانی در سیستم های طراحی به کمک رایانه (CAD) جز مشترک بودند ، اما عمدتا توسط پلاترهای جوهرافشان پهن جایگزین شده اند. در حالی که پلاتر قلم در ترسیم تصاویر پیچیده مبتنی بر خط مهارت بیشتری نسبت به پلاترها دارند ، اما این کار را بسیار کند و ناکارآمد انجام می دهند. علاوه بر این ، کاهش هزینه اجزای حافظه کامپیوتر ، نیاز به نسخه های چاپی با کیفیت بالا را از بین می برد. از پلاترها در حال حاضر برای کاربردهای زیبایی مانند هنرهای گرافیکی و چاپ لمسی برای افراد کم بینا استفاده می شود.
پلاتر در طول تاریخ از نوعی زبان کنترل کننده پلاتر استفاده می کردند که گاهی مبتنی بر ASCII ، FORTRAN یا BASIC بود. این زبانها برای استفاده دست و پاگیر بودند و شامل دستوراتی مانند (قلم را بگیرید) ، (قلم را روی کاغذ بگذارید) و (500 واحد را در محور Y حرکت دهید). ویدئوی زیر یک پلاتر قلمی را نشان می دهد که یک لوکوموتیو بخار را ترسیم می کند و چندین معایب پلاتر از جمله سرعت کم ، چاپ ناکارآمد و عدم توانایی برای سایه زدن یا جوجه ریزی را برجسته می کند.

مقالات مرتبط :

کاربردهای چاپگر پلاتر در صنعت

0/5 (0 نقد و بررسی)
این مطلب را از دست ندهید   پلاتر Epson SureColor SC-T7200